Nov 10, 2011

ちっちゃな針山 / Mini Mini Pincushion




生徒さんお手製のちっちゃな針山を頂きました。土台の部分は何とペットボトルのキャップだそうです。飾りに鈴までつけちゃうなんて!ほんと、ちっちゃくって可愛いですね。そこでひらめいたのが、針山リング!1cm幅のゴムを輪にして縫いつけちゃいました。机の上の針山にいちいち手をもってくのが煩わしいと思うのは私だけ?この針山リング、使ってみたら大きな指輪をはめてる位の感じだから使えそうかも。でも何か笑える・・・。

I got really cute pincushions from my mom's student in her sewing class! She made many of these for us and her classmates. A plastic bottle cap is used for the base, and Chilimen fabric is used for the cushion. (Chilimen is one of Japanese traditional fabric and often used for Kimono.) When I was taking pictures of these, a good (or maybe silly) idea came into my mind. The photo on the bottom, that is it! It's a pincushion ring! Funny? The part of the ring is just a elastic tape. I tired it on anyway but it didn't disturb hand work so much. I think it's useful. You want one?



にほんブログ村へ 人気ブログランキングへ

3 comments:

  1. おはようございます
    可愛いよね~うちにも、和風バージョンじゃないタイプがあるよ。ころっとしてお上手。ちっちぃのに存在感大、ポイントの鈴いいね~。

    ReplyDelete
  2. pass子さんも持ってるんですね。洋風バージョンかしら?私はこんなちっちゃな針山を初めて見たんですよ。ペットボトルのキャップを使うなんて考えたものですね~。

    ReplyDelete
  3. Soo cute!! Thanks for stopping by at my place, love your blog Xxx

    ReplyDelete